Dennisnet.org

Kabalebo deel 2: Mooi-Mooi-Waterval

by on Apr.19, 2009, under Suriname

suriname-kabalebo-mooi-mooiAls we de volgende dag gewekt worden door het geluid van de vele vogels rond de lodge, is het al heerlijk weer en staat er al een lekker ontbijtje voor ons klaar.

Vandaag staat ons een mooie trip te wachten. Na het ontbijt vertrekken samen met een gids en een bootsman voor een boottocht van een klein uurtje waar we beginnen aan onze eerste jungle wandeling in dit indrukwekkende oerwoud. Tijdens de wandeling genieten we van de rijkdom aan flora en fauna en van de verhalen welke James (onze gids) ons verteld. Omdat we maar met z’n tweeen zijn zien we onderweg veel dieren;  aapjes, veel vogels, boomhagedissen, een slang en zelf, ook al is het ver weg, een jaguar.

De wandeling alleen al was fantastisch maar de eindbestemming was nog veel mooier. Na ongeveer 2 uur wandelen komen we namelijk bij de Mooi-Mooi-watervallen, een naam die eigenlijk al genoeg zegt. Bij deze watervallen hadden we alle tijd om te relaxen en af te koelen in het heerlijke water van dit stukje prive paradijs, want zo voelde het voor ons. Natuurlijk hebben we veel foto’s gemaakt en de foto van mijn mooi-mooi-vriendinnetje bij de mooi-mooi-watervallen is naar mijn mening een van mijn mooi-mooiste foto’s die ik gemaakt heb deze vakantie.

Als we terugwandelen naar het bootje zien we ook nog een mooie slang van ruim 2 meter welke rustig naast het pad ligt. In de boot genieten we van de zon en een eenvoudige  lunch terwijl we heerlijk de rivier afdrijven. Omdat de stroming sterk is, is het niet nodig om de motorvan de boot te gebruiken om toch nog met een leuke snelheid van al het moois langs de rivier te genieten.

In de loop van de middag varen we terug naar het resort waar weer een heerlijk Surinamse soep voor ons klaar staat en waar we de rest van de dag en avond heerlijk relaxed door brengen. Met een gezellig diner met enkelen leuke nieuw aangekomen gasten komt er een einde aan deze waanzinnige dag, echt 1 om nooit te vergeten.