Dennisnet.org

Terug in Paramaribo

by on Apr.25, 2009, under Suriname

p1050068b2De vlucht vanuit Kabalebo was ook weer een belevenis op zichzelf. We vlogen in een het kleinste vliegtuigje welke we deze vakantie gehad hebben. Het was een Cessna voor 4 passagiers, waarbij ik op de stoel naast de piloot plaats moest (mocht) nemen. Vanaf mijn plek had ik tijdens de vlucht een fantastisch uitzicht over het regenwoud. Omdat zo een klein vliegtuigje veel last heeft van de wind was de vlucht een hobbelige gebeurtenis, en voor mij viel dit nog wel mee omdat je voorin het minste last heb van het schudden en slingeren, maar voor Baukje en de 2 andere passagiers achterin was het geen pretje. Maar na ruim een uur landen we, met veel gepiep, veilig op het landingsbaantje van vliegveld Zorg en Hoop in Paramaribo, waar vandaan we weer terugkeren naar het Eco resort voor de laatste dagen van onze vakantie.

Nadat we weer ingecheckt zijn, staat de rest van de donderdag in het teken van shoppen en lekker uit eten in de stad. De volgende dag is het Goede Vrijdag en is alles in Paramaribo gesloten. We maken er dus een heerlijk relax daagje van. ‘s Avonds zijn we uitgenodigd om bij Daryl en Audrey te komen eten. De lieve schatten hebben heerlijk Surinaams voor ons gekookt en we voelen ons allebij verschrikkelijk verwend en bevoorrecht. Als afsluiting van deze waanzinnige vakantie gaan we naar Zanzibar, een bar in de buurt van ons hotel, om te toosten op deze super trip en op nieuwe vrienden.

De volgende dag vliegen we tegen de avond alweer terug naar Nederland, ongelooflijk hoe snel deze 2 weken voorbij gevlogen zijn. De ochtend gebruiken we om, naast inpakken en uitchecken, nog wat laaste souveniers te kopen en nog wat foto’s te maken, onder andere van een grote lizard die samen met ons van het ontijt genoot. Maar om 2 uur worden we dan echt opgehaald om naar huis te gaan. De hele terugreis inclusief busreis, vlucht, douane enzovoort, was lang maar zonder problemen. Wel lekker om weer thuis te zijn maar wat zullen we Suriname missen…….  (gelukkig hebben we de foto’s nog)

1 Comment for this entry

• Rob

“… en omdat de piloot jarig is vandaag maken we 3 loopings.” ;-)

Kan me voorstellen dat een uur lang heen en weer geblazen worden niet echt prettig is..